Photoshop cc new


Основные отличия Photoshop CC и CS6 ~ GraphiCC.ru

Creative Cloud Libraries включая связанные ресурсы✓Монтажные области✓Интеграция с Adobe Stock✓Новый экспорт ресурсов✓Несколько экземпляров стилей слоев✓Предварительный просмотр устройства и связанное приложение Adobe Preview CC✓Палитра «Глифы»✓Восстанавливающая кисть в реальном времени✓Перемещение и расширение с учетом содержимого с функциями масштабирования и поворота✓Автоматическая заливка с учетом содержимого для связанных панорамных изображений✓Создание наборов управляющих действий и готовые настройки✓Связанные смарт-объекты✓Улучшенная композиция слоев✓Размывающие фильтры в движении и наложение шума✓Маска областей фокусировки✓Более эффективные «быстрые» направляющие✓Шрифты для настольных компьютеров из библиотеки Adobe Typekit✓Поддержка 3D-печати✓Поиск шрифтов и мгновенный предварительный просмотр шрифта✓Улучшенная поддержка сенсорных возможностей Windows 8.1 и сенсорного пера✓Поддержка Windows HiDPI✓Повышение производительности функций восстанавливающей кисти, умной резкости и масштабирования благодаря Mercury Graphics Engine✓Просмотры технологии с Design Space (Preview), только в английской версии✓Деформация перспективы✓Adobe Generator✓Новая функция «Умная резкость»✓Стабилизация изображения камеры✓Adobe Camera Raw 9 и Camera Raw в качестве фильтра✓Дополнительные функции✓Функции, помогающие экономить время✓Перемещение с учетом содержимого✓✓Заплатка с учетом содержимого✓✓Механизм Mercury Graphics Engine✓✓Новые и модернизированные инструменты дизайна✓✓Интуитивное создание видеоматериалов✓✓Совершенно новый инструмент «Рамка»✓✓Новые размывающие фильтры✓✓Миграция стилей и обмен ими✓✓Улучшенная автокоррекция✓✓Автовосстановление✓✓Фоновое сохранение✓✓Простое выделение сложных областей✓✓✓Заливка с учетом содержимого✓✓✓Марионеточная деформация✓✓✓Работа с изображениями HDR✓✓✓Эффекты рисования✓✓✓Автоматическая коррекция искажений объектива✓✓✓Палитра «Коррекция»✓✓✓✓Палитра «Маски»✓✓✓✓Автовыравнивание слоев✓✓✓✓Автоматическое наложение изображений✓✓✓✓Увеличение глубины резкости✓✓✓✓Улучшенные функции прокрутки и масштабирования✓✓✓✓Быстрый поворот рабочей области✓✓✓✓Масштаб с учетом содержимого✓✓✓✓Обратимые смарт-фильтры✓✓✓✓✓Инструменты «Быстрое выделение» и «Уточнить край»✓✓✓✓✓Автоматическое выравнивание и смешивание слоев✓✓✓✓✓Управление рабочими материалами с помощью Adobe Bridge✓✓✓✓✓Улучшенная функция «Исправление перспективы»✓✓✓✓✓Оптимизированное объединение файлов в 32-разрядные изображения HDR✓✓✓✓✓Преобразование изображения в монохромное✓✓✓✓✓Улучшенная коррекция кривых✓✓✓✓✓Регулируемое клонирование и восстановление✓✓✓✓✓

www.graphicc.ru

Photoshop CC new features | More library asset support

Linked assets for global updates

Assets in Creative Cloud Libraries can now be linked so that when a change is made to an asset, you and your team members have the option of updating it across any Photoshop, Illustrator, or InDesign projects where it’s used.See how it works ›

Artboards for efficient design

Ideal for responsive and multiscreen design, artboards let you create multiple layouts in different sizes, lay them out within a single document, and see them all at once. Copy and share content between artboards, and export them individually or several at a time.See how it works ›

Adobe Stock to find the perfect image

New Adobe Stock lets you find, license, and manage royalty-free images and videos from right within Photoshop CC. Select from 40 million assets, save your selection to your Creative Cloud Libraries, and then drag it into your project to use.See how it works ›

Streamlined experience for designers

A sleek new Photoshop CC experience that’s currently in development, Design Space (Preview) offers a designated mode with new interactions and design-focused features that reduce clicks, mouse movements, and clutter for designers working on mobile apps and websites.

Faster, easier image export

A redesigned exporting experience lets you export a single layer, an artboard, or an entire document with one click. Plus, get better compression, advanced preview options that include canvas size, and enhanced asset extraction. It’s a modernized Save for Web experience.See how it works ›

Layer styles improvements

Easily add up to 10 instances of select layer styles — including drop shadow, gradient overlay, color overlay, inner shadow, and stroke — to a layer or layer group, and re-edit any style at any time. No more rasterizing effects or stacking in different layer groups.

iOS device previews

Get precise, in-context, real-time previews of your mobile app and responsive web designs on actual iOS devices. Adobe Preview CC is a native iOS companion app that lets you seamlessly connect your devices to Photoshop over USB or Wi-Fi to view your designs as you work on them.See how it works ›

More realistic blurs with additive noise

Add monochromatic or color noise to your Blur Gallery effects to better match your original image — and to reduce banding when viewing and printing.

Faster healing and patching

The Healing Brush, Spot Healing Brush, and Patch tools have been turbocharged with Mercury Graphics Engine enhancements. See your Healing Brush results in real time, and get Spot Healing Brush and Patch Tool results that are up to 120x faster than they were in CS6.

Glyph panel to work better with glyphs

Designed much like the Glyph panels in Illustrator CC and InDesign CC, the new Photoshop CC Glyph panel allows you to browse all the available glyphs in a font, view alternatives for currently selected glyphs, and access commonly used glyphs.

More control when moving objects

Adjust the scale and rotation of the object you’re moving or the area you’re extending thanks to Content-Aware Move and Content-Aware Extend improvements. Precisely position your final object to match the scale and position of your image using Transform on Drop.

Better panoramas with Content-Aware Fill

Check one box to have Content-Aware Fill automatically fill in the transparent edges of your stitched panoramas.

Adobe Camera Raw 9.1 enhancements

Remove or add atmospheric haze to your photos, and get more precise control over white and black levels when making local adjustments. 

Better viewing experience on Windows HiDPI displays

Photoshop CC for Windows now supports HiDPI screens, so you get more pixels and sharper image displays. Previously released as a technology preview, HiDPI support now turns on automatically when the app detects a HiDPI screen.

Simplified 3D modeling

Easily reduce the resolution of 3D models to boost Photoshop performance and to extend the reach of your high-quality 3D content to tablets, smartphones, and other devices.

Automatic creation of bump maps from images

Automatically generate more accurate bump/normal maps from textures in photographs. Also, easily control the height and depth of the emboss/deboss generated from the bump/normal maps you add to the surface of 3D models.

Easier 3D printing

Produce print-ready 3D PDF and SVX files, and submit print jobs to 3D Hubs from directly within Photoshop CC for quick and easy access to local 3D printing service providers.

And so much more

Also includes: Improved behavior when moving layers, up to 80% reduction in energy usage when idling, updated pricing for 3D printing service providers, and more.See full release notes ›

www.adobe.com

16 Photoshop CC New Features Video Tutorials

The most recent version of Adobe products, called Creative Cloud (CC), was released in summer 2013, but is available only as a monthly subscription. As such, not everyone has been thrilled with the new release. However, one nice benefit of a monthly subscription is the ability to subscribe to just Photoshop for a lower fee than to the entire kit and caboodle. But is it switch from CS6 to CC worth it?

Photoshop CC actually has a good handful of exciting new features, mainly, in the filters department. So, if you find that you use filters quite a bit, switching to CC is probably worth the monthly payment. If the extra filter features are something you can live without, then you are probably fine sticking with CS6. Take a look at the 16 videos below, though, to help you better decide which move is best for you.

Recommended Reading: 41 Nicest Photoshop Photo Effects [Photoshop Tutorials]

And if you have already committed to CC, then have fun trying out the tutorials and honing your Photoshop CC skills!

Adobe Photoshop CC – My Top 5 Favorite Features by Terry WhiteLearn quickly about some of the best features of Photoshop CC from Terry White, a worldwide design evangelist for Adobe systems.

What’s New in Adobe Photoshop CC by Everyday HDRThis video takes a quick look at the best new features in Photoshop CC. An excellent way to very easily see what the new version has to offer.

Photoshop CC Tutorials by Photoshop Training ChannelIf you are completely new to Photoshop CC, then this tutorial is an excellent place to start. It gives an excellent overview of the new features, showing step-by-step how to use each.

Camera RAW as a Photoshop Filter and Playlist by FocalOnlineThis first video in the playlist by Martin Evening shows how to use Camera RAW as a filter. See more videos on the Adobe Photoshop CC Tutorials playlist to learn more about the new features in Photoshop CC, including more Camera RAW functionalities, Shake Reduction, and more.

Camera RAW Retouching Improvements by PSDTuts+This tutorial takes you through more than just using Camera RAW as a filter; it also shows how to use Spot Removal as a paint brush and Visualize Spots to find dust spots from the camera lens.

Smart Sharpen Improvements in Photoshop CC by PSDTuts+Learn how to use the improved Smart Sharpen tool to clarify images and get rid of unwanted halos and noise.

Camera RAW Filter for Skin Smoothing by Whole Cloth ProductionsLearn the benefits of using Camera RAW Filter for smoothing out skin in Photoshop CC, along with step-by-step instructions on how to do so.

Camera Shake Reduction by PSDTuts+This is an excellent, well-done video showing how to best use the new Camera Shake Reduction feature in Photoshop CC.

Gauging the Best Sharpening Settings by Lynda.comIn this tutorial, you will learn how to decide on the best settings for sharpening an image in Photoshop CC. More free videos from this series are available on Lynda’s Photoshop CC video list, or with membership, gain access to the entire series.

Photoshop Air Brushing Tutorial by Roberto BlakeIn this tutorial, Roberto shows how to create smooth skin undestructively using the right tools in Photoshop CC.

Photoshop CC Masking Tutorial by Roberto BlakeWith this step-by-step tutorial, learn how to mask a model’s hair using Photoshop CC.

Photoshop Neon Glowing Lines Tutorial by Roberto BlakeFirst learn how to create glowing lines in Photoshop CC, and then follow some final steps for further enhancing the glow.

Masking with Pen Tool by Roberto BlakeBlake teaches you how to mask hard edges using the Pen Tool to make selections in Photoshop CC.

Black Diamond Text Effect by Ch-Ch-CheckitUsing Photoshop CC, learn how to create an incredible text effect based on the Black Diamond Speed Art text effect from DutchArtFX in 2010.

Rock Text Effect by Photoshop Training ChannelLearn how to create a realistic rock text effect in Photoshop CC using a rock texture and enhancing with effects.

Make an Animated GIF in Photoshop Using Cell Phone Videos by Photoshop Training ChannelIn this extensive video, you will learn how to use Photoshop to edit videos using such features as adjustment layers and the timeline panel.

Editor’s note: This post is written by Jo Sabin for Hongkiat.com. Jo is community manager at DesignCrowd.com, a leading online graphic design jobs marketplace.

www.hongkiat.com

June 2014 Update to Photoshop (CC 2014)

(June 2014)

Adobe has announced the 2014 Release of Photoshop CC. This isn’t exactly the next “version” of Photoshop. With Create Cloud the promise was for incremental and frequent updates, rather than one huge update once a year, and there have been regular updates every quarter, The 2014 moniker is more of a mile marker, or reference point to creative Cloud. All the major apps in the Creative Cloud all have new features released on the same day, so it does allow a syncing point between the different applications and allows integration between some different applications.

We have been following the updates and covering the new features here at PhotoshopCAFE. So, as to be expected, I have assembled all the new features on Photoshop CC 2014 release (June 18 2014) and providing this “day of launch” guide so that you can be up to speed with what’s new and hit the ground running. I will be following up with more CC content as well as video based training.

There are actually quite a few new features in this Photoshop release and I will walk you through them here, as well as providing my opinion from time to time.

A good place to start is to watch the video below with an overview of my favoriate features. Then read the more detailed notes in the rest of this article.

Content Aware

I’m going to kick-off with the content aware tools because this is what majority of people will get the most out of. If you are doing any retouching and haven’t been using Adobe’s amazing content aware tools, you are doing too much work! Content aware tools, such as Content Aware Fill are close to magic. You make a selection around an object that you want to remove and choose the fill option. Instead of filling with a color, content Aware tries to fill with the background as if the object wasn’t there in the first place. Its great for getting rid of blemishes, objects, people, power lines and a whole lot more.

As updates come out, content aware gets better and better. The biggest short-falling is when you are trying to remove something in a gradient or large area of solid color, but at a different tone than the pixels nearby.

The new secret weapon is called Color Adaptation. This tries to match the color as well as the tones and it does a really nice job. You can find it as an on or off option in Content Aware fill. It appears as an option setting in Content aware patch and content aware move.

Let look at some examples

Let’s try a simple one first; we want to reduce the lens flare in this photo.

Make a selection around the 2 flares and choose Fill>Content aware (Shift+Delete / Shift+Backspace on Windows) choose content aware from the “use” option. This is the typical result. Not bad, but not perfect.

This time, turn on the Color Adaptation option, by clicking the box.

Notice the different result. Much better

Here is a side-by-side comparison. (Interestingly, these 2 images are the same brightness, the gradient in the blue is very deceiving)

Let’s look at something a bit more complex. In this wild-west picture it looks a bit strange to see the con-trails in the sky, considering airplanes weren’t supposed to have been invented then.

In this Image I have used the Patch tool in content-aware mode to remove the trails. Not bad, but far from good.

This time, open the options and see Structure and Color. I left structure alone and changed the color to 7.

Notice the difference?

I am sure that you will get as much use out of this tool as I will.

Here is another thing about content aware in Photoshop CC 2014. The speed has been improved, a LOT! For larger areas that used to take a Month of Sundays, it’s now 400% faster than it was before. On smaller patches it’s so fast that it’s almost interactive.

If this was the only update, I would be glad, but alas, there is more.

Color LUTs

A very overlooked feature that is huge in my opinion is the ability to create LUTs  in Photoshop. LUTs are color Lookup tables. Used for a long time in video and visual effects, LUTs are relatively new to Photoshop and are like presets on steroids.Imagine creating a “look” by stacking a number of adjustment layers on top of each other and varying the blending modes and opacity to get a particular “look” or feel for an image effect. This is something that compositors do all the time. Here is where a LUT comes in, you can now (for the first time) save all of this indo a files called a 3D LUT. This LUT can be imported into Photoshop as an adjustment layer and be reused, not just in Photoshop, but also in After Effects and Premiere Pro. This is huge!

Here is how you do it.

Here is an image where I have applied a number of adjustments, essentially creating a look. Note: You have to have a background layer for this to work.

Choose File>Export>Export Color Lookup TablesI chose High for Grid points. The default is medium. Higher number provide more accuracy, but they take longer to apply. However, compared to actions, they are fast.

Add description and copyright if you like. Choose the desired format (3DL for RGB) Click OK

Because I had all the formats selected, you can see 4 Luts. The 3D lut is the format that works with an RGB file.

Open a photo that you want to apply a LUT to

In the Adjustment Layer choose color lookup…Click Load 3D  LUT

Navigate to your saved LUT and it will load up as an adjustment layer and you have an instant look. This is the Rolls Royce of Presets. I’m sure that all kinds of LUT packs will be springing up all over the internet soon. (I’ll probably add some to my next preset pack).

Download this LUT and try it our for yourself.

Download the LUT

The latest Blur Gallery

A really great addition to Photoshop CC is the non-destructive Blur Galleries. Previously we had Field blur, iris blur and tilt shift. In the 2014 release of Photoshop CC, we have 2 new members of the family; path blur and radial blur. Rather than go into a detailed explanation, let me demonstrate what the new blurs do.

Path Blur

Here is an image of a stationary car in a parking lot. We are going to make it look like it’s in motion, going down a road. The first thing I did was to separate the car from the background using quick selection. So we are starting with a layered document. The background is the original photograph and the top layer is car by itself.

Select the background and Choose Filter>Blur Gallery>Path BlurYou will see an arrow with 2 points. This determines the direction of the blur and it’s strength. You can click a point and change the speed to change the blur.

In this case, I turned off the centered blur option, so that I can control the streaks on the car. In this case, the blurring is constant.Adjust the end point speed and the taper to change the way the blur works. In this case the Taper allowed me to control how much motion blurring occurs.

This is where the path blur gets interesting. I added a second blur and clicked on the middle of the path to create a point. Drag the point and you can bend the blur. I think the ability to apply blur to curves will prove very useful.There wasn’t really a way to do this in Photoshoppreviously without a lot of time spent in liquefy, but you still couldn’t get the quality of the results with the path blur.

Radial Blur

Continuing with the same example that we used before, lets make the wheels spin.

This time we are working on the top layer of the car.Choose Filter>Blur Gallery>Radial Blur

You will see a round area of blurring.I chose this angled image to really test the blurring, as it would be easy with a car that is side-on. (See it in action on the video at the top of this page)

Grab the points to change the location and shape of the oval.Adjust the on screen slider to change the amount of blur and its feather. (The 4 dots control the feather).

I won’t get any awards for this driverless car, but you can see the capabilities of these new blur tools. I’m very excited to try them on real-artwork and I’ll post results in the galleries and create more detailed tutorials on these tools at a later date.

These tools take a little bit of getting used to, especially the path blur, but the results and potential are enormous.

Focus Mask

A new selection tool is always welcome in Photoshop. One of the most demanding tasks in Photoshop is masking. This enables us to remove a subject from its background, or isolate areas to apply filters to.

The Focus Mask is a tool that creates selections based on depth of filed, or areas that are in focus. I can really see this tool shining when combined with other selection tools in Photoshop. Let’s have a look and see how it works.

Let’s start with this image of the front of a boat. This was shot at f 2.8 so it has a shallow depth of field

Choose Select>Focus AreaThe focus area is starting in auto made to try and get a selection. Turn on Auto if it isn’t.

 

This the result it gets without me doing anything. It’s not perfect, but I think it’s pretty impressive considering I haven’t done anything yet.

Change the In Focus range to see what you get. Moving to the left with select less whereas moving to the right will select more.There is a brush that works just like the refine brush in Refine Edge.

Click and drag on the photo to add to the selection, or hold the alt/option key and paint on the image to remove for the selection.

Notice that there is a refine edge option in the Focus Area, When you have the best selection you can get in the Focus area, choose refine edge to further enhance the selection.

Smart Object Enhancements

Smart objects are containers that hold a layer or a group of layers. They can also contain Illustrator files, Raw files and PDFs among other things. They are useful for making complex things simple by working on a single layer, rather than a lot of layers. They also allow for non-destructive smart filters and lots more. Adobe has really been working on Smart Objects in Photoshop Lately.

In an update earlier this year, the option to add a linked smart object was added. A linked smart object lives outside of Photoshop and the file can be shared with other Photoshop, InDesign and Illustrator documents.

This works much like it does in InDesign. The linked files can be updated and the update will ripple though all the documents that host it, much like a domino effect. This is useful for things that might be updated such as logos and placeholders that are works in progress. Update once, and all the documents are updated.

The new enhancements bring more of an InDesign-style flexibility to the Smart Objects. Let’s look at them now.

1. The way that Smart Objects have always been treated is as embedded, where all the files live inside the Photoshop Document. What if you want to extract these smart objects and turn them into their own files that can be used in other PSDs? Enter the Convert Embedded to Linked Smart Object.

With a smart Object Selected, right click and choose >Convert To Linked.

You will be offered a dialog box where you can choose a name and destination for the contents. They will be saved as a .psb file.

Of course this option is best if it can be reversed, so the option to Embed a linked Smart Object is also there.

The final enhancement, which is very useful, is the ability to Package the contents. What does that mean? Say you have a Photoshop Document, with a linked logo, a linked Photo and a design that is a linked Illustrator file. You now have 3 separate files as well as the actual PSD that you’re working on.  If you wanted to share the document in the old “embedded only” days, you just share the PSD, even if it does start to get very large with all the embedded content.

With a package, Photoshop grabs all the linked files and places them into a single folder along with the PSD, so that everything lives in one place and you can share the folder that contains all the assets.

To accomplish this, choose File>Package and then choose a location for your package,

Here you can see the psd alongside the folder of linked assists. This is useful for sharing as well as for archiving your projects.

Font enhancements

There are 3 main font enhancements.

Replace missing font with typekit

If you open a document in Photoshop and it detects that fonts are missing, you have the option to get the font or a similar one from typekit. (Typekit is included in your Creative Cloud Subscription). If you choose this option, the font will be downloaded and installed for you.

If you prefer, you can ignore this option and open the document as before and replace fonts as you need to.

Live Font Preview

Here is my favorite feature for fonts. It’s a live preview. As you scroll over the fonts, they will appear in your document in place of the selected type. This gives you a real preview of what the font will look like in your document. Tip: This also works for the font panel, so you can position things to your liking onscreen.

Font Search

The 3rd enhancement is font search. You can now type in the name of a font and Photoshop will search all the installed fonts. If you are looking for the search button, you won’t find it. This is so simple, you may miss it. Just start typing into the font field in the options bar or in the Font panel. You can even search by font weights (bold, italic etc)

Sync Settings

Sync settings are very useful if you work with any actions or custom presets, such as brushes etc. You have the ability to share all your presets across different computers. This makes you right at home on another machine without missing some important presets that you may rely on.

The sync settings have really been improved in 2014. Previously, you could click in the bottom left of your Photoshop screen and have some of your presets sync with the cloud. Now more options have been added along with the ability to choose what you want to sync.

Choose your Preferences>Sync Settings.You will see options in the window including upload, download a log and advanced settings.

When you upload your settings they go up to Create Cloud where they are available for your other computers. If you download, you can bring down all your presets and set them up on your current machine. The progress bar will show activity when you are syncing, as well as a log of what’s synced.

The advanced settings allow you to choose which presets to sync. They are:

PreferencesWorkspacesActionsBrushesSwatchesStylesGradientsCustom ShapesTool PresetsPatternsContours

Change the options from everything to custom, so that you can turn individual preset syncing on and off.

Smart Guides

Smart guides have been in Photoshop for a little while now. They provide a visual clue about the spacing between different things and help snap to things like edges and the center of objects. By default they are now turned on as opposed to being turned off before. This can be changed from View>show>Smart Guides.

There are 2 new features with Smart Guides.1. When you Hold down the Cmd/Ctrl Key and hover over an object, you will see it’s spacing for the edge of the page. You can also nudge with the arrow keys to move the layer (when it’s selected).

2. When you are duplicating something in Photoshop, the fastest way to do it is to hold down alt/Option and drag out a copy. The Smart Guide will actually snap to an equal distance when you have more than 2 objects. It will also show you the edges, distance and center of each. This makes it very easy to create a grid objects that are all aligned perfectly.

Experimental Features

While in the preferences box. You may have noticed a tab called Experimental features. This is where Adobe can put in features that are still a work in Progress (AKA beta). If you see features in there, you can kick the tires on them and have fun, provide feedback, but they aren’t ready to rely on for production work yet. So use at your own risk.

Out of the current experimental features, I do use the Scale UI 200% for High Density displays. This basically makes Photoshop usable on the Microsoft Surface Pro machines. Previously, the interface was too small to be of much use. Kudos to Adobe for supporting the Surface Pro.

Color swatch.

You can now resize the color panel to create giant color swatches and select foreground and background colors right in the panel. Hue and Brightness color cubes have been added, This is useful for choosing a particular color with better visual accuracy,

There are more features in this release including: (From Adobe)

Improved Layer Comps (sync comps, select displayed comps in Smart Objects, new icons in panel to show what is tracked)Expanded 3D printing capabilities (wider printer support, print in multi-tone, view mesh repair)Improved Mercury Graphic Engine (OpenCL for Upsampling)

Other improvements and JDI:

  1. Basic SVG export supported through Generator (add .svg extension to vector layers)
  2. Ability to export to a subfolder through Generator
  3. Layer Copy CSS now supports Inner Shadow layer effects
  4. Added highlight to brushes to show last selected brush, and when modified
  5. Access most recently used Brush Presets in Brush context menu and Brush Presets panel
  6. Spectrum color picker in the Color Panel is now resizeable
  7. Added ability to export 3D LUTs
  8. Allow gradients with a single stop (saved single stop gradients will not work with previous Photoshop versions)
  9. Allow transparency dithering in gradients
  10. Create new gradient stop sampled from current gradient preview (option-click in preview)
  11. Native support (import only) for MPEG-2 and Dolby audio
  12. Support for new video formats including Sony RAW and Canon RAW
  13. Added Pin Edges to Liquify for warping in from the image edges

Get in-the-know!

Join our list to receive more tutorials and tips on Photoshop. Get exclusive tutorials, discounts and the free super guides. No spam, all content, no more than once a week.

 

 

photoshopcafe.com

Photoshop CC: новые возможности, часть 2 - Photoshop

Adobe Photoshop CC 14-й взнос Adobes флагманского ведущих приложения для редактирования изображений. Есть много удивительных новых возможностей, которые сделают вашу работу более эффективной и простой. В этой статье я проведу вас через эти возможности, и вы сможете узнать все, что вам нужно знать о них. Давайте начнем!

3 - сохранить детали метод изменения частоты

Photoshop CC имеет новый метод изменения частоты для изменения размера изображений называется сохранить детали. Этот алгоритм работает очень хорошо для расширения. Ранее в Photoshop мы использовали Бикубический гладко, но проблема в том, была потеря ясности в уменьшенное изображение. Гладкая Бикубический имеет тенденцию терять контрастность и резкость изображения при изменении размера. Давайте посмотрим на разницу между этими двумя методами интерполяции, имеющим метод Photoshop CC справа:

Я начал с шириной 800 пикселей, который я увеличена до 1500 пикселов, поэтому расширение было около 200%. Вы можете ясно увидеть разницу в деталях. Новый метод интерполяции отлично подходит для подчеркивая мелкие детали и резкость краев при увеличении размера изображения. Это очень долгожданное улучшение в диалоговое окно Размер изображения.

Давайте посмотрим на всех методах масштабирования доступны в Photoshop CC:

Я рекомендую, чтобы воспользоваться функцией, что и всегда будет выбирать лучший метод изменения частоты из всех имеющихся. Всякий раз, когда вы увеличиваете размер Auto выберет сохранить детали.

Еще одна интересная новая функция для диалогового окна размер изображения предварительного просмотра:

Отныне мы можем увидеть точно, что произойдет с нашей изображений с определенными параметрами изменения размера даже перед тем как изменение размера изображения. Это отличный способ сравнить методах масштабирования и найти то, что работает лучше всего для нас.

4 - все новые Smart Sharpen

Богатые текстуры, четкими краями, и различные детали. Smart Sharpen является самой передовой технологии заточки, доступных сегодня. Он анализирует изображение максимально ясностью и минимизации шума и ореолов, и это позволяет точно настроить для высококачественного, естественно выглядящих результатов. Умная резкость была отличной для заточки изображения в предыдущих версиях Photoshop, но теперь это стало еще лучше.

Прежде всего, давайте посмотрим, что может быть достигнуто с новым Smart Sharpen фильтр:

А теперь давайте сравним наследие эффект повышения резкости с новым CC Photoshop эффект повышения резкости:

Основным отличием является отсутствие шума и усилить в Photoshop CC. С новым Smart Sharpen фильтр, который мы может добавить много резкости, не видя шум заточки артефактов. Вы можете легко сравнить предыдущие Smart Sharpen эффект с новым путем включения и от наследия вариант из выпадающего меню внутри Smart Sharpen диалоговом окне.

В новом Smart Sharpen диалоговом окне Вы найдете новую опцию, а называется уменьшения шума, которые могут быть доработаны, чтобы получить лучшие результаты. Чем больше вы добавляете для снижения шума меньше шума, вы получите, но это может также уменьшить эффект повышения резкости. Вы должны соблюдать баланс с обострением сумма, радиус и Reduce Noise, пока не найдете лучшего эффекта.

5 - улучшения панели свойств

Свойства панели был очень полезным дополнением к Photoshop ранее, но теперь в Photoshop CC стал еще более эффективным. Теперь вы можете получить доступ к дополнительным варианты Shape Layers и изменить положение вещей, как радиус прямоугольники со скругленными углами. Это было всегда боль в предыдущих версиях. Мы должны были воссоздать Закругленные прямоугольники, если мы хотели изменить радиус угла на них. Теперь мы можем внести изменения во все уголки сразу или даже отдельно к каждому из них.

Новый набор функций называется on-форму и делает редактирование Shape Layers в Photoshop намного легче. Помимо работы с угловым радиусом вы также можете быстро настроить ширину и высоту Параметры обводки и путь операций. Вы даже можете синхронизировать настройки углового радиуса легко между Shape Layers с помощью линии значения радиуса. Это линия на скриншоте выше, где он говорит 10px10px10px10px. Если у вас есть, что выбран вы можете нажать Command / Control-C для копирования и выберите другую форму, где вы хотите применить эти настройки и использования Command / Ctrl + V можно вставить и переписать значения радиуса.

Эта новая функция позволит сэкономить много времени, особенно для печати, Интернета и UX дизайнеров.

6 - Изолировать Слои

Еще одна интересная новая функция для дизайнеров, работающих с Photoshop является Изолировать параметр слоев. Вы можете найти эту функцию в меню выбора:

Это поможет вам быстро отфильтровать и показать только выбранные слои в палитре слоев. У меня были документы Photoshop, где у меня были сотни, а иногда даже тысячи слоев и не важно, как сильно я старался организовать их в группы слоев я до сих пор было трудно найти то, что я искал. Благодаря новой Изолировать Слои функции вы можете выбрать несколько слоев или групп слоев и изолировать их. Таким образом, вы будете видеть только эти выбранные слои в панели слоев и, когда вы закончите работать с ними можно отключить фильтрацию с красной кнопкой на панели слоев:

Фильтрация слоев была введена в Photoshop CS6, но теперь в фотошопе у нас есть еще больше возможностей, чтобы использовать для фильтрации:

  • Вид (можно отфильтровать слоев по следующим видам: пиксела слоя, Корректирующие слои, типа, векторные слои и слои Смарт Object)
  • Имя (в названиях или части названия ваших слоев, чтобы фильтровать их)
  • Effect (фильтрации слоев эффекты стиля слоя использована на них)
  • Режим (вы можете также фильтровать слои их Режимы смешивания)
  • Атрибутов (есть много способов для фильтрации с Атрибуты слоя подобно видимому, Locked, пустые, связанных, Обрезанные и т.д.)
  • Цвет (вы можете назначить цвета этикетки к слоям и использовать их, чтобы быстро отфильтровать содержимое панели Layers)
  • Выбранный (это тот вариант, который работает с изоляцией слоев).

7 - Параметры синхронизации

В Photoshop CC теперь вы можете принести свои настройки на нескольких компьютерах с облако с поддержкой настройки синхронизации. Эта новая функция делает его гораздо легче одни и те же настройки на всех компьютерах вы используете для вашей работы.

8 - Интеграция Behance

Adobe Creative Cloud теперь интегрирован с Behance в режиме реального времени и вдохновения плавный способ поделиться своей работой. Создайте больше, не поделиться более, никогда

Если у вас есть творческий членство Облако вы автоматически получаете счет Behance PROSITE, который является лучшим вариантом для онлайн-портфолио. Вы даже можете использовать свое собственное доменное имя для вашего PROSITE счет.

Я надеюсь, что вы найдете это новая версия Photoshop столь же захватывающим, как и я. Попробуйте новую новых способов создания удивительные вещи!

Фото: Martin Perhiniak

www.macprovideo.com

Getting to Know New Features in Photoshop CC

We are thrilled to announce the release of Photoshop CC, packed with new features for designers, photographers and digital artists. There’s something in Photoshop CC for everyone: improved design tools, a number of new sharpening features, and seamless integration with Creative Cloud to allow you to streamline your creative workflow.

The Photoshop team is proud to bring you the latest technology in digital imaging with this release. Each improvement has been carefully created with our customers in mind. We love all of the new features, but here’s a list of some of our favorites:

  • All-new Smart Sharpen: Photoshop CC analyzes image data to maximize clarity and minimize noise and halo. A range of new editable options lets you fine-tune images to get richer textures, crisper edges and more distinct details.
  • Intelligent Upsampling: Preserve detail and sharpness while enlarging images for different print sizes. The new upsampling tool retains edge detail and reduces the noise and artifacts normally associated with enlarging images.
  • Camera Shake Reduction: Save shots you thought were lost due to camera motion. Whether your blur was caused by slow shutter speed or a long focal length, Camera Shake Reduction analyzes the trajectory of the camera shake and helps restore sharpness.
  • Editable Rounded Rectangles: Creating shapes has never been so flexible. The ability to resize and re-edit shapes after they’ve been created is one of the most-requested features added to Photoshop CC. Web designers will also be able to export CSS data from files to use later.
  • Adobe Camera Raw 8 and layer support: Apply new effects to your images with Adobe Camera Raw’s new Advanced Healing Brush, Radial Gradient and Upright tools. Adobe Camera Raw’s powerful tools can now be used as a filter on any layer, allowing you to use controls like Clarity, Noise reduction and Temperature on any layer at any time.

Try or buy Photoshop CC to experience our new features.

For more information about updating to Photoshop CC, check out Jeff Tranberry’s Digital Imaging Crawlspace. For inspiration, tutorials, tips and more, follow Photoshop on Facebook, Twitter, YouTube and Google Plus.

Zorana Gee

Photoshop Senior Product Manager

blogs.adobe.com

Загадочность Photoshop CC 2017

Уже почти 30 лет Adobe Photoshop является лучшим приложением из большинства имеющихся на рынке для работы с графикой и фотографией, включающее в себя наиболее полный набор инструментов, нежели аналогичные программы иных компаний. Сегодня это самый известный и крупный проект компании, поддерживающий работу одновременно и с анимацией, и видео, печатью любых изображений, веб-дизайном и даже с графиками.

Мы все знаем это приложение хорошо, почти каждый день им пользуемся и давайте посмотрим правде в глаза: Adobe не планирует закрывать его в ближайшие годы. Но с выходом последней версии Photoshop CC 2017 появилось достаточно много улучшений и нововведений, которые даже веб-дизайнеры не смогут обойти стороной. Особенно после последних обновлений.

Работа веб-дизайнера – профессия творческая. Придумать макет сайта или Landing Page – одно, создать дизайн сайта и продумать его до мелочей, включая обработку фоновых изображений, подготовку видео, анимационных спецэффектов – совсем другое. Без Photoshop здесь не обойтись, а потому нововведения последней версии (2017.1.1) будут и интересны, и небесполезны.

Важно: многие клавиатурные сокращения, к которым мы с вами привыкли за многие годы, теперь вызывают совсем иные функции и окна. Впрочем, в окне настроек таких сокращений можно вернуть привычные сочетания.

Для примеров мы в СС 2017 используем светлый интерфейс, в СС 2015 – темный.

Создадим документ

Первое, что бросится в глаза в начале работы с версией СС 2017 – это создание документа. Особенно заметно, если раньше вы пользовались версией без CC. Теперь вас встретит универсальный экран приветствия, что дает возможность открыть недавний документ, образец из Creative Cloud или мобильных приложений Adobe, создать новый, настроив нужные параметры, или выбрать из множества шаблонов, которые разделены на категории Фотография, Печать, Иллюстрация,  Веб, Видео или мобильно приложение. Да, размеры нужного документа теперь стало удобнее выбирать, нагляднее.

Теперь даже размеры мобильных устройств представлены в виде готового шаблона и можно отказаться от некоторых плагинов, расширений и утомительного поиска этих самых размеров экрана в интернете.

Отдельно стоит сказать о поддержке шаблонов Adobe Stock, миниатюры которых будут представлены в этом же окне. Но это только в том случае, если у вас существует подписка на Creative Cloud. В противном случае, вы сможете работать только с готовыми предустановками документов.

Подробнее об этом мы поговорим в конце.

Обновление инструментария

Вообще существует целый ряд новых и усовершенствованных настроек пользовательского интерфейса, но прежде чем перейти к ним, давайте посмотрим на более захватывающие инструменты для творчества.

Кадрирование и заливка

Улучшена работа инструментария Рамка и Кадрирование, которые обычно использовались для того, чтобы обрезать рисунок или увеличить размер полотна. Как это выглядело ранее, представлено ниже.

Начиная с Photoshop CC 2015.5,  рисунок можно увеличить и при этом еще приложение автоматически зарисует новые области. Выделив изображение, поставьте галочку «С учетом содержимого» и подтвердите действие. Результат и возможности впечатляют, ибо «заливка» осуществляется очень красиво. Останется только немного сгладить края стыков, если таковые проявятся сильно. Удобнее использовать для этого изображения леса, облаков, моря, неба, луга, но не людей, животных.

И вот что получилось у нас. При этом увеличивать можно какую-то одну часть изображения или все четыре стороны. Версия СС 2017 стала обрабатывать большие изображения быстрее.

 

Шрифты

О том, зачем в веб-дизайне вместо стандартных шрифтов использовать векторные изображения SVG, мы говорили не раз. Вещь эта нужная, тем более что Photoshop способен работать с SVG, сохранять документы в нем и переводить их вектор. Символьные шрифты (векторные) хорошо трансформируются, а при работе с адаптивным дизайном это востребовано.

В качестве рабочих вариантов приложение работает с Trajan Color Concept и EmojiOne.

Но одна инверсная вещь все же есть. В одном «текстовом» глифе теперь могут быть и  градиенты, и цвета разные, и в качестве глифа может быть использован смайлик. При этом есть возможность настройки цвета этого смайлика. Доступны они в окне «Глифы»  и набрать ими обычный текст не получится. Дело в том, что в шрифте EmojiOne, который и добавляет смайлики SVG, буквы глифа не соответствуют тем, что на клавиатуре, а при соединении их друг с другом, образуют флаг страны в соответствии с международным кодом.

Что касается окраски глифа, то работает она только, если глиф имеет желтый цвет. Окрас может быть одним из пяти оттенков, что также находятся в наборе EmojiOne. Выбираем смайлик желтого цвета, кликаем два раза по телесному цвету и видим новый смайлик. Если нажать на Backspace, то окрас удалится.

 

Такой объект можно преобразовать в кривые для дальнейшего редактирования смайлика, можно сохранить в SVG как векторное изображение, но информация о цвете будет утеряна и линии окрасятся в ваш выбранный цвет для текста.

Да, веб-дизайнерам не так часто это потребуется в своей работе, но вот что касается разноцветного текста, то в случае работы с латинским алфавитом он может очень пригодиться. Поддержки кириллицы для шрифта Trajan Color нет.

Пластика

Еще одно большое новшество, о котором нельзя молчать – «Пластика с учетом лица». Ранее инструмент Пластика (Меню Фильтры) всегда использовался с осторожностью и даже вызывал настоящие мучения, если художник слабо представлял, что должно быть на фотографии в деталях. Да хочется сделать улыбку, но не всегда получалось создать её правильно. Хорошо, если создаются карикатуры или шаржи, но при остальной работе трудности возникают всегда. А ведь многого никогда не нужно: чуть приоткрыть глаза, подправить слегка улыбку, снять яркость рекламного стиля фотки и сделать её чуть более реальной. А ведь в веб-дизайне не всякая фотография тоже подойдёт.

Пластика с учетом лица появилась в версии Photoshop CC 2015.5, но в последней версии стала чуть более улучшенной. Новое улучшение Пластики в Photoshop СС 2017 позволяет выбрать: изменять глаза на портрете независимо друг от друга или симметрично. И для этого всего достаточно нажать разблокировку свойства.

Ранее изменения глаз проводились сразу для левого и правого.

В целом, инструмент теперь добавляет больше контроля и последовательности в действиях по коррекции глаз. Ничего принципиально нового не добавилось, но возможность работать с глазами по отдельности может пригодиться.

И второе нововведение в Пластике, как в одном едином инструменте –  появился предпросмотр действий по пластике, который можно отключить.

Маска и выделения

Выделение объекта, корректировка краев, работа по маске… Это не особо яркий эмоциональный рабочий процесс, но это то, без чего художники не обходятся во время практически любой работы с изображениями. Даже создание «ожившей» фотографии не обходится без маски и выделения или, например, двойного дуплекса (когда фон и объект на переднем плане окрашиваются в разные сочетания цветов).

Поэтому, все, что появляется новое или улучшенное в этом направлении следует приветствовать. Мастера ретуши и художественного рисования уже отработали свои методы взаимодействия с маской и выделением, поэтому для них мало что из нового может повлиять на работу кардинально. Но если вы не профи в рисовании и не обладаете звездными навыками, то превращение Маски и выделения в рабочее пространство вам понравится.

Что же собой представляет рабочая среда «Выделение и маска»? Для начала отметим, что для ее запуска не стоит отправляться в верхний правый угол. Активируйте инструмент Выделение или перейдите в меню Выделение и увидите пункт (или кнопку) «Выделение и Маска». Нажимаем и появится новое рабочее пространство, а изображение станет чуть прозрачнее.

Слева приставлены инструменты и новое среди них – Лассо. Достаточно обвести им объект и он станет ярче, а вы сможете увидеть качество обводки выделения перед сохранением. В целом же все интуитивно и понятно, как всегда у Adobe. Можно усилить прозрачность и настроить края выделения. Иными словами, как вы уже догадались, данное рабочее пространство пришло на смену инструменту «Уточнить край». Громоздко это покажется или, наоборот, удобнее – каждый творец решит сам, но не лишнее уж точно.

Поиск

Улучшения пользовательского интерфейса мы начнем рассматривать с Поиска. Это функция новая и в действительности очень большая. Давайте вспомним такой момент: когда необходимо было повторить фильтр, на помощь приходило сочетание клавиш Ctrl+F. Теперь же это сочетание открывает окно поиска, в котором можно искать все, что относится к приложению и документу как внутри него, так и за пределами.

Поиск можно вести по Photoshop, справке и в библиотеке Adobe Stock. Например, вдруг вы забыли, где находится функция или инструмент. В Справке отобразится список учебников, а в Stock набор шаблонов и примеров.

В случае необходимости данное клавиатурное сокращение можно заменить и вернуть «повтор фильтра», можно вызывать Поиск через меню Редактирование. Так или иначе, но данная возможность отлично подойдёт новичкам, которые еще начинают познавать Photoshop, ищут подробности функционала или потерянный инструментарий. Впрочем, профессионалам он тоже будет не лишним, так как даже поиск по Слоям текущего документа тоже можно вести.

Шаблоны и наборы

Это стало удобно. Создавать новый документ и подбирать размеры. Adobe добилась больших успехов в области мобильного веб-дизайна. Теперь можно не просто использовать инструменты и предлагаемые в окне приветствия шаблоны, но и установить мобильное приложение Adobe Preview CC (только для системы iOS). И получить возможность наблюдать, как ваш проект выглядит на мобильном, одновременно редактируя его (этот самый проект) в Photoshop на РС.

Монтажные области позволяют создавать проект дизайна сайта, одновременно рассматривая его с разных сторон. Они находятся выше уровнем, над Слоями и включают в себя слои и группы слоев. Возможно, веб-дизайнерам будет сложновато привыкнуть к этому. При загрузке таких шаблонов из Adobe Stock, образцы будут содержать заранее утверждённые настройки и элементы дизайна и менять их уже будет более кропотливо. Но зато можно с помощью монтажных областей, например, создавать макеты разных страниц сайта. Или одновременно создавать один макет, но для разных размеров экрана. Иными словами, это как группа для групп и слоев. 

 

Монтажные области и заготовки были и раньше в Photoshop CC, но теперь на них делается больший акцент и в окне приветствия все стало более наглядным.

Готовые наборы содержат также ряд предустановок, в том числе и размеры, что соответствуют разным экранам устройств, но все настройки можно изменить перед нажатием кнопки «Создать» и даже «Сохранить», как пользовательский.

А что еще?!

Что касается иных улучшений, они незначительны, но очень упрощают работу.

Каждый объект и элемент, инструмент приложения теперь обладает окном «Свойства». Впрочем, и раньше им обладал, но теперь оно автоматически  вынесено в рабочее пространство и позволяет изменить основные параметры, что называется «налету». Нет теперь всплывающего окошка на боковой панели, все чуть более компактнее выглядит, особенно удобно, если настраивать рабочую область не слишком хочется. А тут вот все сразу под рукой.

Впрочем, кое-что было удалено. Например, рабочая область Пространство дизайна. Отличалось оно небольшим набором инструментов, но позволяло проще управлять элементами макета. В тоже время многие веб-дизайнеры оставались верны более полной и насыщенной «основной рабочей середе», а потому Adobe попросту убрала данную возможность из приложения.

Улучшились функции по стабилизации камеры в Фильтры -> Усиление Резкости -> Стабилизация. Например, если заказчик прислал фотки для дизайна сайта  несколько размытые, то вполне можно попытаться их сделать четче и контрастнее. Ранее инструмент существовал, но Adobe немного теперь изменила алгоритмы изменения и работы с цветами.

Была добавлена интеграция с Adobe Experience Design CC. Мы об этом тоже рассказывали. Обратим внимание, что при работе с интерфейсами для мобильных устройств или даже для сайтов у Experience Design есть свои плюсы, но набор «творческих» функций больше все же у Photoshop.

Улучшения и улучшения, как итог

В целом, было много мелких улучшений по работе с гаммой, контрастностью, освещением, группированием шрифтов и прочим. Невозможно сразу сказать, что именно из нововведений способно «реально шокировать» веб-дизайнеров. Всё пригодится в работе, лишним не может стать ничего. Как говорится: «мало не бывает, а то вдруг когда-нибудь для чего-нибудь». Но каждое обновление, как для Photoshop в целом, так и для CC 2017 в частности делает программу немного лучше прежней. И таким образом, Photoshop остается наиболее мощным и полным пакетом инструментария для различных задач вплоть до веб-дизайна. Хотя у него есть много конкурентов с Free-лицензией, но с меньшими наборами инструментария или возможностями.

Переходить на новую версию СС 2017 или оставаться на старой – выбор за веб-мастерами, но все зависит от стремления к удобству, от привычек, от необходимости.

Наш вердикт: 10 из 10.

Революции в возможностях нет, но даже незначительные улучшения и небольшой набор новых возможностей позволяют Photoshop оставаться лучшим приложением для творчества.

Расскажите друзьям!

2743

27 Июль 2017

wayup.in


Смотрите также